ЗНОВУ ЗРАДА

Українці не хочуть утилізувати старі авто – вони на них їздять

Багато з нас вже і забули, що з 2014 року на Україні діє закон про утилізацію транспортних засобів. Вірогідно – якби здійснилася хоч би десята частина обіцянок, даних представниками нинішньої влади на Майдані, – сьогодні в пункти утилізації стояли величезні черги: українці масово позбавлялися б від старого мотлоху, щоб купити новенькі авто. Але за три минулі роки жоден (!) громадянин нашої країни не здав автомобіль на переробку. 

Відповідно до закону, для утилізації старих машин був введений екологічний збір на імпортні автомобілі. Залежно від об’єму двигуна податок складав 4,7-30 тис. гривень на іномарку – ці гроші і повинні були піти на утилізацію. Але збір швидко відмінили, а закон залишився.
За інформацією Міністерства екології, на сьогодні в Україні зареєстрованj 9,1 млн автомобілів, причому половина з них – “народжені ” в Радянському Союзі або країнах СНД. А кожен п’ятий автомобіль українців має вік більше 30 років. При цьому в Мінекології підтвердили – за три роки не зафіксували жодного факту утилізації старих автомобілів. У Моторному (транспортному) страховому бюро України прогнозують, що найближчими роками середній вік автомобілів в країні може зрости до 23 років. Причина – низький рівень продажів нових авто.
Очевидно, щось на шляху до європейського рівня життя пішло не так. Незважаючи на безвізовий режим і “остаточне прощання з Радянським Союзом” (про що Порошенко говорить в кожній промові ось вже півроку), за новими автомобілями європейських марок черги не стоять. Зате стоять за соціальними виплатами, субсидіями на оплату опалювання, гарячої води і електрики.
Та і про яке зростання продажів автомобілів може йтися, коли катастрофічно падають продажі хліба, молока, олії, м’яса і інших життєво необхідних товарів?! Причина – масове зубожіння українців. Втім, судіть самі.
Згідно з офіційною статистикою, об’єм роздрібної торгівлі в січні-вересні 2016 року у фактичних цінах склав 829,8 млрд гривень (32,4 млрд доларів), а в січні-вересні 2017 року – 578 млрд гривень (22,3 млрд доларів). Тобто, всього за рік у фактичних цінах споживання впало на третину. А якщо врахувати 16%-у інфляцію, то падіння споживання склало майже усі 40%. Правда, є ще тіньова економіка, але тому вона і тіньова, що ця справа темна, і скільки там та чого, ніхто більш менш точно сказати не може.
Для порівняння: в січні-вересні 2013 року споживання склало 638,1 млрд грн, що при курсі 8 гривень за долар і інфляцію 0,5% дорівнювало 80 млрд доларів. Тобто, в порівнянні з 2013 роком, споживання в Україні в доларовому еквіваленті обвалилося майже в 4 (!) рази. Для простих громадян тут не те, що автомобіль – новий пилосос купити проблема.
Судячи з усього, тотальна бідність і повна невпевненість в завтрашньому дні дуже боляче б’є по самопочуттю українців. Так, за результатами дослідження американського Інституту Гэллапа, Україна – єдина європейська країна, яка потрапила в антирейтинг щастя.
Згідно з даними цього Інституту, 41% населення України знаходиться у важкій ситуації, і можуть вважатися нещасними. В цьому відношенні нас випередили тільки дві країни у світі – Південний Судан (47%) і Гаїті (43%). У “проміжному стані” (коли ти ще не нещасний, але вже і не щасливий) знаходиться 50% населення, і лише 9% людей відчувають себе упевнено. А в трійку найщасливіших країн, за даними Інституту Гэллапа, увійшли Норвегія, Данія і Ісландія.

Олександр МИХАЙЛОВ